بیش از ۷۵ درصد از غشای خارجی بدن مورچه ها را شیشه تشکیل می دهد.اسکلت بیرونی حشرات و مورچه ها از ماده ای بنام کیتین ساخته شده است،شیشه نیز از سیلیکات ساخته شده است که از نظر ساختاری شباهت هایی در ساختار مولکولی شیشه و کیتین وجود دارد،همچنین کیتین دارای ساختار های بلور مانند است و شیشه دارای ساختار های کریستالی بنام سیلیکات است و در این موضوع شیشه و کیتین دارای وجه مشترک می باشند.
بطور کلی اسکلت بیرونی مورچه دارای مناطق ضخیمی است که در آن کیتین توسط مواد معدنی و پروتئین ها سفت شده است و بلور های معدنی مانند کربنات کلسیم در بین مولکول های کیتین در فرآیندی بنام بیومرینالیزاسیون رسوم می کنند.
یعنی حتی عنصر کربنات کلیسیم نیز که عنصر اصلی تشکیل دهنده شیشه است در بافت های کیتینی مورچه که ماده مشابه شیشه است رسوب کرده است و الیاف کریستال و الیاف کیتین در فرآیند بیومرینالیزاسیون به همدیگر نفوذ و همدیگر را تقویت کرده اند.[منبع]

در سوره نمل آیه ۱۸ نوشته شده است:

حَتَّى إِذَا أَتَوْا عَلَى وَادِ النَّمْلِ قَالَتْ نَمْلَهٌ یَا أَیُّهَا النَّمْلُ ادْخُلُوا مَسَاکِنَکُمْ لَا یَحْطِمَنَّکُمْ سُلَیْمَانُ وَجُنُودُهُ وَهُمْ لَا یَشْعُرُونَ
تا به سرزمین مورچگان رسیدند، مورچه‏ ای گفت: ای مورچگان! به لانه‏ های خود بروید تا سلیمان و لشکرش شما را پایمال نکنند در حالی که نمی‏فهمند!

واژه “لَا یَحْطِمَنَّکُم“در عربی برای به معنی این است که”تو را نشکنند” منبع به فارسی و به انگلیسی،که در ترجمه های فارسی به پایمال نکنند بازگردانده شده است و واژه شکستن برای شیشه اطلاق می شود و این موضوع که ۱۴۰۰ سال قبل در قرآن کریم بدن مورچه را به شیشه تشبیه کرده است یکی از اعجاز های علمی این کتاب بزرگ و از دلایل حقانیت قرآن کریم است.

یک مورد دیگر این است که مورچه ای بنام مورچه دزدان دریایی در کشور فیلیپین کشف شده است که ساختار بدن این مورچه کاملا مشابه شیشه است و حتی اگر موارد فوق نیز در باره آیه صدق نمی کرد،قرآن کریم که در عربستان نازل شده بود از گونه ای از مورچه در فیلیپین خبر داده بود.

رامین فخاری

فارغ التحصیل:
لیسانس برق و قدرت
لیسانس علوم سیاسی
فوق لیسانس مطالعات منطقه-خاورمیانه دانشگاه علامه طباطبایی

دانشجوی:
لیسانس تاریخ
فوق لیسانس اقتصاد

نوکر امام حسین و اگه قبول کنه خاک پای امام زمان

https://mojezatelmiquran.ir

0 نظر روی “اشاره قرآن کریم به شباهت ساختار الیاف بدن مورچه به مولکول های شیشه

  1. با سلام خدمت سایت خوب معجزات علمی قرآن. من متاسفانه از روی تنبلی و حتی بیماری نماز هایم را نمیخوانم و تنها گاهی نماز بر پا میدارم در صورتی که نماز در دین اسلام واجب است. اما اگر صحبت از حقانیت قرآن باشد، باید بگویم معجزه قرآن را به چشم دیده ام و ایمان راسخ به کلام خدا دارم. خداوندا شکرت که به روشی منو با ایمان کردی که تا عمر دارم هرگز ایمانم به درستی قرآن خدشه دار نخواهد شد.

    1. سلام خدمت برادر عزیز اقا سینا یکی از بهترین نعمتهایی که الله به ما داده نعمت هدایت است یعنی ما به الله وحضرت محمد(ص)و روز قیامت باور داریم و برای اینکه شکر این نعمت رو بجا بیاریم باید تلاش کنیم وحقانیت الله و رسولش را به تمام انسانها بشناسونیم. در مورد نماز هم پیامبر(ص)فرموده مرز بین مومن و کافر نماز است و هر کس نماز نخواند کافر است من به عنوان برادر از شما تقاضا دارم تا حداقل به نماز های روزانه پایبند باشید که بتوانید در روز قیامت از رستگاران باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *