یکی از معجزاتی که به روز عاشورا و شهادت حضرت امام حسین(ع) منتصب می کنند مشاهده دو خورشید در آسمان است،که قصد داریم این پدیده را از دیدگاه علمی برسی کنیم اما قبل از برسی این پدیده از دیدگاه علمی باید به دو نکته اشاره کنیم:

۱-تمامی معجزات پیامبران و ائمه اطهار(ع) می تواند دارای دیدگاه علمی باشد،بطور مثال قبلا در نوشته های جادگانه رسی کرده ایم که معجزه مارهای ساحران حضرت موسی و یا شکافته شدن دریا توسط حضرت موسی(ع)دارای منشا علمی بوده است،اما باید گفت که همین منشا علمی نیز باید بنا به اراده خداوند متعال در یک زمان و مکان خاص مصادف بشود تا این معجزه رخ بدهد و اگر اراده الهی نباشد این معجزه در زمان و مکان خاص رخ نمی دهد.اما در این نوشته هدف اصلی ما صرفا آوردن یک شاهد و مدعی برای امکان پذیر بودن این معجزه است.

۲-قدرت خداوند متعال به اندازه ای است که وقتی بگوید “بشو” آن چیز پدید می آید،اما مساله ای که وجود دارد این است که خداوند متعال این جهان را بر اساس قوانین فیزیکی بنا نهاده است و شاید این معجزات را نیزگاها تحت چهارچوب قوانین فیزیکی انجام می دهد ولی اینکه این معجزه منشا فیزیکی داشته و یا بنا به اراده الهی دو خورشید پدید آمده اصلا اهمیت ندارد،مهم این است که این معجزه بنا به اراده الهی یک اتفاق بسیار نادر در روز عاشورا رخ داده است و این یک معجزه و دلیل بر حقانیت عبادالله الحسین است.

۳-این معجزه یک بار در قرن ما نیز رخ داده است و دانشمندان تنها درباره آن گمانه زنی کرده اند و هیچ توضیح علمی درباره آن ندارند و همه توضیحات تنها گمانه زنی است ولی در ادامه نوشته یک شاهد زنده برای رخ دادن این معجزه در روز عاشورا خواهیم آورد تا در صورتی که در قلب افرادی شبهه ای نسبت به این مساله باشد بر طرف شود.

یکی از حوادثی که به روز عاشورا و شهادت امام حسین (ع)منتصب می شود مشاهده شدن دو خورشید در زمان طلوع آفتاب روز عاشورا است که در فیلم روز واقعه نیز به آن اشاره شده است.

اما در این نوشته برای جلوگیری از شبهات قصد داریم برسی بکنیم که این معجزه می تواند رخ بدهد؟

در پاسخ باید گفت که مشاهده دو خورشید در سال ۲۰۱۱۱ در کشور چین رخ داده است و دوربین های زیادی این پدیده را مشاهده کرده اند که یکی از این خورشید ها تیره و دیگری نارنجی بوده است.

سایت space.com در یک مصاحبه با یک اختر شناس بنام جیمز کالر ادعا کرده است که تصویر خورشید دوم می تواند یک انعکاس نوری باشد و زمانی ظاهر می شود که ذرات اتمسفر نور را شکسته و خم کننند.

وی اضافه کرده است که پدیده تصویر های دوتایی یا چندتایی با انعکاس های غیرعادی ایجاد می شوند،اما این مساله را اضافه کرده است که تصاویر خورشید دوم نیز به اندازه خورشید ما بوده است.بنا به گفته این دانشمند این معجزه در زمان طلوع آفتاب رخ می دهد.

یک مساله این است که گرانت پری دانشمند دانشگاه ویسکانسین گفته است که این پدیده نوری معمولا رایج نیست و آیا این خورشید مصنوعی ناشی از اثرات یک لنز است یا خیر؟

تا کنون چندین اثرتر نوری مانند سرابهای خورشیدی و هاله های خورشیدی توسط دانشمندان توضیح داده شده اند اما دانشمندان هیچ پاسخ دقیقی برای مشاهده دو خورشید در آسمان نیافته اند.

تصویری که در سربرگ نوشته نیز قرار داده شده است مربوط به مشاهده دو خورشید در کاشمر کاشان است.

نتیجه گیری:

این اتفاق یک بار در قرن اخیر رخ داده است و دوربین هایی در چین موفق به رصد آن شده اند اما با توجه به اینکه دانشمندان هنوز پاسخی برای آن ندارند ماهیت آن مشخص نیست و هم اکنون نیز در حکم معجزه می باشد و حتی اگر در آینده نیز دلیل منطقی برای این پدیده پیدا بشود با توجه به نادر بودن این پدیده رخ دادن و مصادف بودن آن در روز عاشورا که یکی از سیصد و شصت و پنج روز سال بوده است یک معجزه الهی بوده است.

رامین فخاری

فارغ التحصیل:
لیسانس برق و قدرت
لیسانس علوم سیاسی
فوق لیسانس مطالعات منطقه-خاورمیانه دانشگاه علامه طباطبایی

دانشجوی:
لیسانس تاریخ
فوق لیسانس اقتصاد

نوکر امام حسین و اگه قبول کنه خاک پای امام زمان

https://mojezatelmiquran.ir

0 نظر روی “آیا مشاهده دو خورشید در آسمان امکان پذیر است؟/یک شاهد زنده برای معجزه مشاهده دو خورشید در روز عاشورا

  1. سلام به توجه به دروغ های ناسا و تخت بدون زمین و عدم چرخش آن طبق روایات و قرآن و چرخش گنبد آسمان و ماه و خورشید به دور زمین این معجزه امکان داره و الان هم مشاهده شده چون ما در آخرالزمان هستیم.. لطفا واقعیت را بگویید نه نظر ۴ تا دانستند ماسونی ناسا

  2. سلام منم با نظر سید موافقم بدبختی ما اینجاست قرآن رو با علممون مقایسه میکنیم در حالی که باید علم دروغینی که به ما تحمیل کردند رو با قرآن مقایسه کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *