همانطور که میدانید جو زمین از لایه های تروپوسفر،استراتوسفر،مزوسفر،ترموسفر،اگزوسفر،یونوسفر،تشکیل شده است،لایه ازون که بعد از این لایه ها قرار دارد، یک لایه از اکسیژن فشرده است که وظیفه دارد ما را در برابر اشعه های مرگبار و سرطان زای خورشید و سایر اشعه های مرگ بار فضایی و همچنین سنگ هایی که از میدان مغناطیسی زمین عبور کرده اند حمایت کند.

اما لایه ازون تنها لایه ای نیست که از ما حمایت می کند،پس از لایه ازون به میدان مغناطیسی زمین می رسیم که میدان مغناطیسی زمین وظیفه دفع کردن اشعه های مرگ بار خورشید و اشیا فضایی بزرگ را از زمین دارد،اما هر اشعه ای که بتواند از میدان مغناطیسی زمین عبور کند توسط لایه ازون دفع میشود.
خاصیت مغناطیسی زمین بر اثر آهن مذاب موجود در هسته بیرونی به وجود می آید. این آهن مذاب بر اثر سرد و گرم شدن و همراه با چرخش زمین حرکت می‌کند و جا‌به‌جا می‌شود و میدان مغناطیسی ایجاد می‌کند.

اگر میدان مغناطیسی زمین نبود،هم اکنون حیات بروی زمین وجود نداشت و ما نیز وجود نداشتیم.

در آیه ۲۲سوره بقره اشاره شده است:
الَّذِی جَعَلَ لَکُمُ الْأَرْضَ فِرَاشًا وَالسَّمَاءَ بِنَاءً وَأَنْزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجَ بِهِ مِنَ الثَّمَرَاتِ رِزْقًا لَکُمْ فَلَا تَجْعَلُوا لِلَّهِ أَنْدَادًا وَأَنْتُمْ تَعْلَمُونَ ﴿۲۲﴾آنکس که زمین را بستر شما قرار داد و آسمانرا همچون سقفی بر بالای سر شما و از آسمان آبی فرو فرستاد، و بوسیله آن میوه‏ ها را پرورش داد، تا روزی شما باشد، بنابراین برای خدا شریکهائی قرار ندهید در حالی که می‏دانید﴿۲۲﴾

همانطور که میدانید وظیفه سقف خانه محافظت از باران،برف تگرگ و …،است تشبیه آسمان به سقف نیز پس از نام بردن از زمین مفهوم گسترده تری را رهبری می کند که همانا محافظت لایه های بالای زمین از کره زمین در برابر خطرات بیرونی است.

قسمت بعدی آیه نیز یکی دیگر از آیات علمی قرآن کریم است،زیرا منشا آبهای زمین در بیرون از زمین است و از فضا توسط شهاب سنگها به زمین حمل شده است،که در سوره کهف نیز به آن اشاره شده است و [در این مطلب ]بطور کامل به برسی این مساله پرداخته ایم.

 
السلام علیک ایتها الصدیقه الشهیده یا فاطمه الزهرا

رامین فخاری

فارغ التحصیل:
لیسانس برق و قدرت
لیسانس علوم سیاسی
فوق لیسانس مطالعات منطقه-خاورمیانه دانشگاه علامه طباطبایی

دانشجوی:
لیسانس تاریخ
فوق لیسانس اقتصاد

نوکر امام حسین و اگه قبول کنه خاک پای امام زمان

https://mojezatelmiquran.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *